wtorek, 18 grudnia 2012

Przepis na masę solną

Przepis na masę solną jest raczej prosty:
1 szklanka mąki
1 szklanka soli
0,5 szklanki wody


Wszystko razem mieszamy, ewentualnie dodajemy więcej mąki jeżeli nasze "ciasto" za bardzo się lepi.A później zaczyna się zabawa :)
Oczywiście do masy (a konkretnie do mąki) możemy dodać kakao lub przyprawę do pierników, która sprawi, że nasze wyroby będą nie tylko ładnie wyglądać, ale też ładnie pachnieć :)


Do zrobienia takich zawieszek wykorzystałam foremki do ciastek, oddusiłam stempelki i po wysuszeniu na kaloryferze maznęłam białą akrylową farbką za pomocą gąbki, co dało lepszy efekt niż pędzelek, wzór ze stempelka stał się bardziej widoczny, a same zawieszki wyglądają dzięki temu ciekawiej.

Można pokombinować i odciskać w masie materiały o widocznej strukturze lub koronkę, najlepiej jednak masę wysuszyć niż wypiec - nie zmienia wtedy swojego kształtu



Takie zawieszki będą ładną ozdobą nie tylko na choince, można je wykorzystac do dekoracji stołu, stroika lub mogą byc ciekawym dodatkiem do zapakowania prezentu - świetnie pasują do szarego papieru i naturalnych dodatków





Ja wykorzystałam je również do małych wianuszków, które zawiesiłam na oknie w kuchni





3 komentarze:

  1. piękne! masa solna zawsze kojarzyła mi się z koślawą twórczością z podstawówki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, zachęcam do zabawy z masą - można z niej zrobic naprawdę wiele ciekawych rzeczy :)

      Usuń
  2. czuję się kuszona tą masa, piekne ozdóbki
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :*